„Myśl, jak wszystko zrobić lepiej i poprawiaj sam siebie.”
Elon Musk
 
 
 
 
 
 
 
 
Analiza przyczyn źródłowych - RCA
Temat szkolenia:
Analiza przyczyn źródłowych - RCA

Kod szkolenia:

RCA

Liczba dni:

1

Liczba godzin:

8
Analiza Przyczyn Źródłowych RCA jako element 8D pozwala skuteczniej wyeliminować możliwość ponownego wystąpienia problemu. Podczas rozwiązywania problemów jakościowych jedną z podstawowych potrzeb i trudności jest identyfikacja przyczyny, która spowodowała niezgodność. Często okazuje się, że zdiagnozowana przyczyna posiada swoją przyczynę, ta z kolei swoją itd. Warunkiem koniecznym skutecznego doskonalenia jest odkrycie przyczyny „najgłębszej”, czyli źródłowej (inaczej: pierwotnej). Jej poznanie pozwala skuteczniej wyeliminować możliwość ponownego wystąpienia problemu.
Warto jest zatem poznać oraz umieć zastosować narzędzia, które ułatwią poznanie przyczyny źródłowej oraz zaprojektowanie skutecznych i efektywnych działań korygujących. Ponadto aby spełnić wymagania Klientów branży motoryzacyjnej jesteśmy zobligowani do stosowania narzędzi pozwalających przeprowadzić skuteczną analizę przyczyny źródłowej.
Plan szkolenia:
Godzina Temat
08:00÷08:30 Powitanie
08:30÷09:00 Pojęcie przyczyny źródłowej (pierwotnej)
09:00÷09:15 Działania korygujące a korekta
09:15÷09:30 Praca zespołowa w rozwiązywaniu problemów
09:30÷10:00 Przykłady opisania problemu
10:00÷10:30 Analiza przyczyn problemu – podział zadań
10:30÷10:45 Przerwa kawowa
10:45÷13:00 Narzędzia wspomagające analizę przyczyn problemu:
  • narzędzie 5W2H (Warsztat nr 1),
  • burza mózgów,
  • histogram,
  • diagram korelacji,
  • wykres kontrolny,
  • wykres Ishikawy (Warsztat nr 2),
  • zasada Pareto,
  • analiza historii problemu (co i kiedy zmieniono i kiedy wystąpił problem),
  • mapowanie procesów,
  • FMEA (Analiza Przyczyn i Skutków Wad),
  • metoda 5 Why (Warsztat nr 3).
13:00÷13:30 Obiad
13:30÷14:00 Przegląd narzędzi wspomagających generowanie i wybór rozwiązania
14:00÷14:30 Warsztat nr 4: rodzaje kart kontrolnych dla alternatywnej oceny – obliczanie
14:30÷14:45 Metodologia rozwiązywania problemów 8D
14:45÷15:30 Warsztat 5: Raport 8D
15:30÷15:50 Pytania i odpowiedzi – problemy praktyczne
15:50÷16:00 Zakończenie - wręczenie zaświadczeń
Dla kogo:
  • członkowie zespołów odpowiedzialnych za rozwiązywanie problemów jakościowych,
  • osoby odpowiedzialne za obsługę reklamacji,
  • Specjaliści ds. Jakości,
  • Inżynierowie Jakości,
  • Właściciele procesów,
  • Auditorzy Wewnętrzni IATF 16949,
  • Auditorzy dostawców.
Korzyści dla Państwa:
  • poznanie narzędzi, które ułatwią poznanie przyczyny źródłowej,
  • zaprojektowanie skutecznych działań korygujących – eliminujących problem,
  • zapoznanie się z metodologią rozwiązywania problemów opartą na 8 krokach,
  • umiejętność praktycznego zastosowania raportu 8D.

Data

szkolenia:

Miejsce

szkolenia:

Cena netto w [zł]:
on-line bez noclegu z noclegiem
20.02.2024 Kraków 700 800 1 000
23.04.2024 Poznań
11.06.2024 Zakopane
06.08.2024 Szczecin
01.10.2024 Kraków
17.12.2024 Katowice
W cenę szkolenia wliczone są:
  • poczęstunki w przerwach na kawę,
  • obiad,
  • materiały szkoleniowe,
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • dla opcji z noclegiem (1 nocleg oraz pełne wyżywienie).
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o  kontakt z nami
Zdecydowanych na szkolenie prosimy o nadesłanie  karty zgłoszenia udziału w szkoleniu
home  |  oferta  |  szkolenia  |  wdrażanie  |  doskonalenie  |  referencje  |  artykuły  |  kontakt  |  Polityka Prywatności
 
 
"KaISO" Kazimierz Bujas
 
Bęczarka 111, 32-444 Głogoczów
tel: 12-373-63-74, kom: 607-984-502
NIP: 681-118-81-53 REGON: 357561779
© 2018 wszelkie prawa zastrzeżone

Informacja o ochronie danych osobowych.
Szanowny Użytkowniku! Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO"). W związku z powyższym informujemy o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu: 25 maja 2018 roku. Aby dostarczać coraz lepsze materiały informacyjne oraz usługi szkoleń, wdrażania i doskonalenia w zakresie systemów zarządzania ISO, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z Polityką Prywatności. Proszę potwierdź niżej "Przejdź do serwisu", jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez „KaISO” Kazimierz Bujas i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony www.kaiso.pl (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych i realizacji usług. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać (więcej informacji w naszej Polityce Prywatności).

Przejdź do Serwisu lub Więcej Informacji
Informacja o RODO i Cookies
Szanowny Użytkowniku! Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO"). W związku z powyższym informujemy o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu: 25 maja 2018 roku. Aby dostarczać coraz lepsze materiały informacyjne oraz usługi szkoleń, wdrażania i doskonalenia w zakresie systemów zarządzania ISO, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili zgodnie z Polityką Prywatności. Proszę potwierdź niżej "Przejdź do serwisu", jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez „KaISO” Kazimierz Bujas i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie ze strony www.kaiso.pl (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych i realizacji usług. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać (więcej informacji w naszej Polityce Prywatności).
Przejdź do Serwisu